Balíček hlavních služeb

Balíček hlavních služeb se používá k seskupení služeb, které spolu věcně souvisí a typicky se objednávají nebo provozují společně. Může zahrnovat například pracovní stanici, e-mail, kancelářský software, přístup do vybraných systémů a podporu Service Desku. Tento přístup zjednodušuje komunikaci mezi IT a byznysem, protože se neřeší desítky dílčích služeb, ale ucelená nabídka. V eGovernmentu lze balíčky využít i pro standardizaci služeb napříč úřady, což usnadňuje sdílení a společný nákup. Z pohledu governance je potřeba mít pro každý balíček jasně definovaná SLA, odpovědnosti a nákladovou strukturu. Balíček hlavních služeb by měl být navržen tak, aby se dal snadno škálovat podle počtu uživatelů a aby jeho změny byly transparentní. Rizikem je přílišná rigidita nabídky, kdy balíček neodpovídá reálným potřebám různých typů uživatelů. V praxi pomáhá mít několik variant balíčků (základní, rozšířený, specializovaný) a pravidelně ověřovat, zda odpovídají aktuálním způsobům práce.

» Slovník pojmů eGovernmentu