V IT a eGovernmentu se outsourcing používá například pro provoz datových center, vývoj systémů nebo Service Desk. Hlavním motivem bývá využití specializovaných znalostí dodavatele, flexibilita a někdy i úspora nákladů. Současně ale vzniká závislost na externím partnerovi, kterou je potřeba dobře řídit smluvně i procesně. Klíčová je jasná specifikace služeb, SLA, bezpečnostních požadavků a způsobů měření kvality. Ve veřejné správě je nutné zohlednit i legislativní omezení, pravidla pro veřejné zakázky a ochranu osobních údajů. Špatně nastavený outsourcing vede k situaci, kdy úřad „ztratí know-how“ a bez dodavatele nedokáže systém ani spravovat, ani rozvíjet. Proto je důležité ponechat si interní kompetenci pro zadávání, kontrolu a architekturu služeb. V praxi se osvědčuje kombinovat outsourcing vybraných činností s rozumně silným interním týmem, který udržuje znalost prostředí.