Ve veřejné správě se kompetence týkají jak odborného obsahu agend, tak digitálních dovedností, řízení projektů a práce s lidmi. Správně nastavené kompetence jsou základem pro popisy pracovních míst, nábor, vzdělávání i hodnocení výkonu. V oblasti eGovernmentu jsou klíčové kompetence v architektuře, datové analytice, kybernetické bezpečnosti a projektovém řízení. Chybějící kompetence se často nahrazují externími dodavateli, což ale může vést k závislosti na konkrétních firmách. Kompetenční modely pomáhají úřadům systematicky plánovat, jaké profily potřebují a jak je budou rozvíjet. Bez jasně definovaných kompetencí dochází k tomu, že se od lidí očekává „všechno a nic“ a těžko se jim pomáhá růst. Rozvoj kompetencí není jednorázové školení, ale dlouhodobý proces kombinující praxi, mentoring a cílené vzdělávání. V praxi se osvědčuje propojit kompetence s konkrétními projekty, na kterých si lidé nové dovednosti vyzkouší.