Czech POINT

Czech POINT funguje jako fyzická brána do eGovernmentu pro uživatele, kteří nechtějí nebo nemohou využít čistě online kanály. Na kontaktních místech lze získat například výpis z rejstříku trestů, katastru nemovitostí nebo obchodního rejstříku. Pracovníci Czech POINTu zabezpečují autorizovanou konverzi dokumentů z listinné do elektronické podoby a naopak. Z pohledu architektury jde o propojení front-office pracovišť s centrálními informačními systémy a registry. Služba pomáhá překlenout rozdíl mezi klasickým „okýnkem“ a plně digitálními službami, aniž by se musel měnit právní režim podání. Pro provoz je důležité mít jasně nastavené kompetence obsluhy, auditní stopy a pravidla pro práci s identitou klienta. Při návrhu nových služeb se vyplatí myslet na to, zda budou dostupné nejen online, ale i přes Czech POINT. V praxi je Czech POINT často první zkušeností občana s elektronickými službami státu, takže způsob poskytování má velký vliv na důvěru v eGovernment.

» Slovník pojmů eGovernmentu