V kontextu eGovernmentu se architekturou rozumí uspořádání procesů, aplikací, dat a technologií, které společně podporují plnění úkolů veřejné správy. Architektura popisuje, jak jsou jednotlivé části propojené, jak spolu komunikují a jaké standardy a principy musí dodržovat. Dobře navržená architektura umožňuje opakované využití komponent, snazší integraci a efektivnější rozvoj služeb. Naopak roztříštěná architektura vede k duplicitám, těžko udržovatelným rozhraním a vyšším provozním nákladům. Architektura se netýká jen techniky, ale i organizace, procesů a governance – kdo rozhoduje o změnách a jak se schvalují. V praxi se využívají architektonické rámce, které poskytují společný jazyk a strukturu pro popis architektury. Architektonické modely by neměly vznikat jen „do šuplíku“, ale být aktivně používány při plánování projektů a investic. Pravidelná aktualizace architektury pomáhá předejít situaci, kdy dokumentace přestane odpovídat skutečnému stavu systémů.